SMS Transakcyjny

16 sierpnia 2016
Redakcja

SMSLabs

Dostajemy SMSy od firm niemalże codziennie, ale nie wszystkie z tych wiadomości mają na celu zachęcić nas do zakupów. Często SMSy, które do nas przychodzą są wysyłane z naszej własnej inicjatywy – takie właśnie SMSy nazywamy transakcyjnymi. Gdy tworzyliśmy SMSLabs naszą myślą przewodnią było aby nasz system był prostym, wygodnym i skutecznym narzędziem do wysyłki SMSów transakcyjnych. Doskonale wiemy co jest kluczowym aspektem skutecznej komunikacji transakcyjnej i na jakie aspekty platformy należy kłaść nacisk. Czy ty również wiesz, czym różnią się SMSy Marketingowe od Transakcyjnych?

SMS TRANSAKCYJNY

SMS Transakcyjny to automatycznie generowana wiadomość po wykonaniu akcji przez użytkownika. Tego typu komunikaty są oczekiwane przez odbiorcę. Może to być zarejestrowanie się w sklepie internetowym, założenie konta, dokonanie płatności, zamówienie taksówki, zakup biletu np. do kina, wykorzystanie darmowej wejściówki w klubie fitness… oj można by wymieniać i wymieniać. Wysyłka takiej wiadomości jest inicjowana przez klienta, ale niesie ze sobą obustronne korzyści. Klient w przeciągu sekund otrzymuje taką wiadomość na swój telefon, więc nie musi mieć połączenia z Internetem aby ją odczytać. Może mieć on pewność, że taka wiadomość mu nie umknie, dlatego że telefon ma zawsze przy sobie*. Z natury treść SMSa jest krótka i miło się ją czyta, szczególnie jeśli zawiera ważne dla nas informacje. Biznes z drugiej strony wysyłając taką wiadomość buduje reputację swojej marki pokazując, że korzysta ze skutecznego sposobu komunikacji. Dodatkowo wiadomości SMS mają odczyt na poziomie 98% co daje gwarancję, że wiadomość zostanie szybko odczytana**.

SMS MARKETINGOWY

Wiadomości marketingowe mają już za zadanie zainteresować klienta ofertą produktową. Najczęściej wysyłane są do dużej ilości osób w tym samym momencie. Odbiorcy najczęściej nie spodziewają się takiego SMSa – nie jest on oczekiwany. Takie SMSy mogą zawierać kody rabatowe, linki do stron lub informacje o promocjach. Ich rolą jest bycie impulsem, który zaimplementuje w głowie klienta idee dokonania zakupu. Przez dużą otwieralność (98%) i wysoki wskaźnik klikalności (19%) zazwyczaj marketingowe kampanie SMS okazują się bardziej efektywne od ich mailowych odpowiedników.

DLACZEGO WAŻNE JEST ROZRÓŻNIENIE?

Słowem klucz jest tutaj szybkość dostarczenia. Największą różnicą między wiadomościami transakcyjnymi a marketingowymi jest priorytet z jakim muszą dotrzeć do odbiorcy. Na wiadomość transakcyjną klient najczęściej nie lubi czekać, a wręcz spodziewa się, że dotrze ona do niego w przeciągu sekund. Jeśli usługodawca w pełni nie rozumie różnicy będzie wysyłać oba rodzaje wiadomości jednym kanałem nie nadając SMSom transakcyjnym priorytetu. Wtedy wysyłka kampanii marketingowej będzie blokować wychodzące wiadomości transakcyjne, które z opóźnieniem dotrą do niecierpliwego odbiorcy. Chyba nie trzeba zaznaczać jak szkodliwe jest to dla marki.

NASZE ROZWIĄZANIE

W SMSLabs wiemy czym są SMSy transakcyjne i zawsze wysyłamy je ze zwiększonym priorytetem. A jeśli Twoja firma wysyła bardzo ważne wiadomości, to dodatkowo dajemy możliwość wysyłania SMSów FAST i SMSów SUPER FAST (indywidualny kanał wysyłkowy).

Pozdrawiamy,
Zespół SMSLabs.pl

*Przeciętny człowiek spogląda na ekran swojego telefonu przeciętnie 150 razy dziennie (źródło: PhoneArena).

**Przecietna osoba opowiada na SMSa w przeciągu 90 sekund. W przypadku emaila czas odpowiedzi wydłuża się do 90 minut (źródło: Mobile Marketing Association).

Comments

comments