SMS – ZAPIS DO KLUBU LOJALNOŚCIOWEGO

10 stycznia 2017
Redakcja

Święta, święta i po świętach. Za nami bardzo burzliwy okres zakupowy, który także jest też świetnym momentem na pozyskanie nowych klientów i powiększanie bazy osób zapisanych do naszego programu lojalnościowego. Podczas robienia swoich zakupów nasi specjaliści do spraw komunikacji SMS zaskoczeni byli ilością sklepów, które w tak mocno skomputeryzowanych czasach nadal korzystają z papierowych formularzy przy zapisie do bazy stałych klientów.

Szybki SMS w połączeniu z mailem świetnie sprawdza się w roli alternatywnego sposobu zapisu. W tym artykule przedstawiamy jak w tym przypadku można skorzystać z komunikacji mobilnej oraz jakie korzyści niesie to ze sobą korzyści dla Twojego biznesu.

SMS I EMAIL JAKO FORMULARZ ZAPISU

Infografika poniżej przedstawia naszą propozycje na działanie prostej aplikacji, która przy użyciu SMSów i maili ułatwi proces zapisu do programu lojalnościowego i będzie bardziej przyjazna dla dzisiejszego klienta. Wszystko co będzie Ci potrzebne do stworzenia jej to dwie godziny pracy sprawnego programisty oraz dostęp do usług takich jak SMSLabs i EmailLabs.

Przedstawione rozwiązanie jest jedną z możliwości. Zalecamy również poprosić klienta o przesłanie w SMSie swojego adresu e-mail, na który następnie dostarczony będzie link do elektronicznego formularza zapisu. Dzięki temu za jednym zamachem pozyskujemy numer telefonu i adres e-mail klienta.

SZYBSZA OBSŁUGA KLIENTA

Na pewno nie raz robiąc zakupy w sklepach stacjonarnych zdarzyło się wam czekać w kolejce dłużej niż zwykle. Wszystko przez, to że osoba przed Wami chcą skorzystać z promocji sklepu, nie spiesząc się oraz dbając o nie popełnienie błędu, wypełniała papierowy i czasochłonny formularz zapisu do bazy klubu lojalnościowego. Wiele sprawniej sklep mógłby obsłużyć klientów prosząc ich o wysłanie jednego SMSa. Następnie klient wykonywałby czynności zgodnie z przesłanymi przez system instrukcjami nie zajmując przy tym miejsca w kolejce do kasy.

WIĘKSZY POTENCJAŁ NA WZBOGACENIE BAZY

Elektroniczny formularz zapisu mógłby być udostępniony również osobom, które właśnie dokonały zakupu w sklepie internetowym. Nie ograniczałby się tylko do klientów sklepów stacjonarnych. Dzięki temu zautomatyzowany system byłby w stanie obsłużyć wszystkich klientów, tym samym powodując znaczące powiększenie bazy. Dodatkowo klienci widząc, że sklep używa nowych technologii chętniej zapisywaliby się do bazy. Koniec końców w roku 2017 mało kto nie ma przy sobie smartphone’a.

ZEROWE PRAWDOPODOBIEŃSTWO POPEŁNIENIA BŁĘDU

Przy okazji wypełniania papierowego formularza zdarza się nam zrobić literówkę wpisując numer telefonu lub adres e-mail. Błąd może również popełnić osoba przepisująca dane z formularza do systemu, próbując rozczytać pismo klientów. Zastosowanie rozwiązania wykorzystującego SMSy i maile w pełni eliminuje możliwość wystąpienia błędu. Podesłanie przez klienta pierwszego SMSa już na samym początku potwierdza poprawność jego numeru telefonu. Aby zapewnić poprawność adresu e-mail w formularzu najlepiej poprosić o podanie maila dwa razy. Skutkiem użycia elektronicznego formularza będzie efektywna baza w pełni potwierdzonych kontaktów, gotowa do wykorzystania w przyszłych kampaniach marketingowych.

EKOLOGICZNE PODEJŚCIE

Firma posiadająca formularz wykorzystujący komunikację mobilną i mailową może chlubić się nowoczesnym i ekologicznym podejściem zbędnie niemarnującym papiery. Takie podejście jest wskazane w dzisiejszych czasach, w których bycie „eko” jest bardzo dobrze postrzegane przez większą część społeczeństwa.

PODSUMOWANIE

Tak jak wspominaliśmy jeszcze w poprzednich artykułach SMSy mają bardzo szerokie zastosowanie. Dziś pokazaliśmy wam jak za pomocą dwóch wiadomości mobilnych i jednego maila usprawnić obsługę klienta, zbudować dużą i w pełni potwierdzoną bazę numerów telefonu i adresów e-mail oraz przy okazji wzmocnić reputację marki. Przygotowanie formularza papierowego jest bardziej czasochłonne i dużo droższe, wszystko sprowadza się do jednego: Work smart not hard.

Pozdrawiamy
Zespół SMSLabs

Comments

comments