SMS FLASH W MARKETINGU
CZYM JEST SMS FLASH?
Wiadomość typu Flash charakteryzuje się największą oryginalnością spośród wszystkich komunikatów mobilnego kanału komunikacji. Taki SMS nadal jest wysyłany z alfanumerycznego nagłówka aczkolwiek jego treść wyświetla się bezpośrednio na ekranie telefonu odbiorcy, co gwarantuje jego stuprocentową czytelność. Wysyłka SMS Flash również nie kosztuje więcej od tradycyjnych SMSów typu PRO i 2WAY. Warto jednak pamiętać, że nie każdy smartphone czy też aparat komórkowy pozwala na zapisanie tego rodzaju wiadomości do ponownego odczytu, co jest jej jedyną wadą. Ponieważ SMS Flash jest tak niezwyczajny wielu marketerów ma problem ze znalezieniem dla niego zastosowania. Specjaliści z SMSLabs służą pomocą.
TRADYCYJNE WYKORZYSTANIE
W tym przypadku słowo ‘tradycyjne’ można używać zamiennie z ‘transakcyjne’. Najczęściej przy użyciu SMS Flash wysyłane są właśnie treści czysto informacyjne takie jak:
- Alerty – np. wiadomość od dostawcy prądu o awarii lub planowanych pracach naprawczych.
- Informacje o stanie konta – np. niektóre banki po każdej dokonanej przez klienta płatności kartą wysyłają SMS, często typu Flash, z informacją o saldzie konta.
- Komunikaty wewnątrz firmy – np. finansowe podsumowanie dnia, utarg z danego dnia.
MARKETINGOWE WYKORZYSTANIE
SMS, w szczególności typu Flash, może być porównany do powiadomienia Push z aplikacji. Porównanie przygotowane przez SMSLabs znajdziesz w jednym z wcześniejszych wpisów: PUSH vs. SMS – porównanie. Ze względu na to podobieństwo wykorzystanie marketingowe obu rodzajów komunikatów może być zbliżone. Poniżej przedstawiamy nasze propozycje.
OPUSZCZONE KOSZYKIKlienci eCommerce porzucają około 70% koszyków. Często nie dlatego, że nie są zainteresowani zakupami ale dlatego, że coś innego odciąga ich uwagę. Wystarczy filmik z kotami w roli głównej, a tych pełno jest w Internecie. Potem klient często za jednym zamachem zamyka wszystkie karty przeglądarki również tą z koszykiem zakupowym pełnym produktów. Jeśli tylko posiadamy numer takiego klienta w bazie możemy mu wysłać alert, w postaci SMSa Flash, o opuszczeniu koszyka. Wiadomość ta zostanie odczytana natychmiastowo, ponieważ dotrze ona w przeciągu sekund i wyświetli się bezpośrednio na ekranie telefonu. Ponieważ jest to SMS klient otrzyma informacje o nieszczęsnym losie swojego koszyka nawet jeśli nie ma połączenia internetowego w telefonie. Większość osób, które zapomniały o swoich zakupach po odczytaniu takiego SMSa Flash chętnie do nich wróci.
PRZYPOMNIENIE O MAŁYCH ŚWIĘTACHDrogi czytelniku, czy wiesz kiedy dokładnie jest dzień babci, dziadka, mamy, taty, kobiet, chłopaka lub Twojego ukochanego pupila? Najprawdopodobniej nie. SMS Flash wysłany na początku takiego małego święta na pewno sprawiłby, że ilość klientów wzrosłaby o wielu tych zapominalskich. Pod wpływam impulsu wywołanego przez SMSa, wyświetlającego się bezpośrednio na ekranie, poszliby oni do sklepu po upominek dla osoby im bliskiej, której święto jest danego dnia obchodzone.
PODSUMOWANIE
Wszystko czego potrzeba aby znaleźć zastosowanie marketingowe dla wiadomości mobilnych typu Flash to krztyna wyobraźni. Szkoda aby ich stuprocentowa czytelność nie znajdywała swojego zasłużonego miejsca pośród bardziej tradycyjnych komunikatów marketingowych. Na dobry początek zachęcamy do skorzystania z naszych propozycji. Uratuj swoje koszyki lub już ósmego marca przypomnij wszystkim zapominalskim o dniu kobiet. Wszystko to i więcej za pomocą SMSów typu Flash oraz najlepiej prostego i wygodnego API SMSLabs! Zapraszamy to rejestracji.
Załóż darmowe kontoPozdrawiamy,
Zespół SMSLabs