PUSH vs. SMS – PORÓWNANIE

30 sierpnia 2016
Redakcja

SMSLabs

Powiadomienia Push są to komunikaty wysyłane z aplikacji. Wyświetlają się na ekranie startowym telefonu komórkowego. Aktualnie dużo mówi się o ich rosnącej popularności. Niektórzy nawet spekulują, że powiadomienia Push całkowicie wygryzą SMSy. Właśnie dlatego często otrzymujemy zapytania o różnice pomiędzy powiadomieniami Push z aplikacji, a SMSami. Czy kres SMSów jest już bliski? Ależ skąd. SMSy mają kilka zalet których brakuje ich zamiennikom z aplikacji. Jest to również bardzo szybko rozwijający się kanał komunikacji doceniany i wykorzystywany przez coraz więcej biznesów. Powiadomienia Push to dla SMSów zdrowa i naturalna konkurencja, a ten artykuł przedstawia najważniejsze różnice między tymi dwoma rodzajami powiadomień.

RÓŻNICE

Powiadomienia Push Wiadomości SMS
1. Wysyłka bez aplikacji no yes
2. Brak połączenia z Internetem no yes
3. Zapis na telefonie no yes
4. Potrzeba otrzymania zgody na wysyłkę no yes no
5. Otwieralność 48% 98%
6. Wysyłka na każdy telefon no yes
  1. Powiadomienia Push są wysyłane z aplikacji, naturalnie dlatego wysyłając je można dotrzeć tylko do osób, które ściągnęły daną aplikacje. SMSy dają możliwość dotarcia do niemalże każdego. Warto dodać, że aż 95% polskich użytkowników telefonów deklaruje, że korzysta z komunikacji SMS.
  2. Połączenie z Internetem to drugi wymóg do wysyłki powiadomień Push. Klient otrzyma komunikat dopiero wtedy gdy połączy się z Internetem. Z drugiej strony SMS dociera w przeciągu kilku sekund niezależnie od tego gdzie klient się znajduje, wystarczy mieć zasięg sieciowy.
  3. Wiadomości Push przełączają klienta do aplikacji, wtedy jednorazowo może on zapoznać się z informacjami jakie firma chciała mu przekazać. W przypadku SMSów wiadomość zawsze zapisze się na aparacie komórkowym, a klient wielokrotnie będzie w stanie ją otworzyć np. w celu podzielenia się zawartością ze znajomym, zwiększając tym samym rozpoznawalność marki.
  4. Powiadomienia Push są najczęściej wykorzystywane w celach marketingowych, a aby wysyłać tego typu wiadomości należy otrzymać zgodę od użytkownika aplikacji. Podobne pozwolenie należy uzyskać aby wysyłać SMSy marketingowe, chyba że wysyłka zostaje przeprowadzona na bazy numerów, których właściciele wcześniej przyzwolili na otrzymywanie korespondencji marketingowej. W przypadku SMSów transakcyjnych klient naturalnie nie musi wyrażać zgody.
  5. Gdy chodzi o otwieralność, SMSy rozkładają na łopatki każdy inny kanał komunikacji. Przeciętna osoba otwiera SMSa w przeciągu 3 minut od otrzymania, dlatego czytelność SMSów utrzymuje się na zadowalająco wysokim poziomie 98%. Powiadomienia Push z drugiej strony są otwierane przez tylko 48% procent użytkowników aplikacji. Jest to średnia dla wielu branż.
  6. Wiekowość SMSów przysparza je o kolejną zaletę. Powstały one przed wyprodukowaniem pierwszego smartphone’a dlatego też mogą być otwierane na wszystkich aparatach komórkowych. Aby otrzymywać powiadomienia Push musisz posiadać aplikację. Analogicznie tego typu powiadomienia mogą dotrzeć tylko do posiadaczy smartphone’ów, ograniczając tym samym potencjalną bazę odbiorców.
PODSUMOWANIE

SMS dotrze do klienta zawsze! Nie musi mieć on połączenia z Internetem, zainstalowanej aplikacji, w przypadku SMSów obsługowych/transakcyjnych nie musi on też wyrażać zgody na otrzymywanie wiadomości. Poprzez kanał mobilny można bardziej efektywnie dotrzeć do większej ilości ludzi. Możesz być pewien, że nawet osoba pochłonięta grą w Snake na Nokii 3310 zatrzyma rozgrywkę i zapozna się z otrzymanym SMSem.

Pozdrawiamy,
Zespół SMSLabs.pl

Comments

comments