E-mail i SMS – Efektywna komunikacja
Twoja firma do komunikowania się ze swoimi klientami wykorzystuje tylko komunikację e-mail lub komunikację SMS? Warto pomyśleć nad skutecznym połączeniem obu metod. W tym artykule przedstawimy różnice między SMSami i e-mailami. Opowiemy też kiedy dany kanał komunikacji jest najlepszym rozwiązaniem.
SMS vs. E-mail – Porównianie
SMS | ||
---|---|---|
Otwieralność | 98%* | 22%** |
CTR (klikalność) | 19%* | 4,2%** |
Długość wiadomości | Do 612 znaków | Nieograniczona |
Cena (SMSLabs / EmailLabs) | około 7,95gr/SMS | 1,60 – 0,60 PLN/1000 e-maili |
Jak łatwo wyczytać z powyższej tabeli SMSy są o wiele bardziej efektywnym sposobem na komunikowanie się z klientami. Mają niemalże stu-procentową otwieralność, a wskaźnik klikalności w nich utrzymuje się na pozytywnie wysokim poziomie 19%. Z drugiej strony wiadomości mobilne muszą być stosunkowo krótkie, w tej kwestii e-maile wygrywają, ponieważ teoretycznie nie mają żadnych ograniczeń. Również za lepszą efektywność SMSów trzeba więcej zapłacić. Wysyłka e-maili jest znacznie tańsza.
Jakie komunikaty wysyłać SMSem?
SMSy najlepiej się sprawdzają przy wysyłce najważniejszych informacji. Przykładowo mogą to być ważne wiadomości transakcyjne takie jak potwierdzenie zakupu lub potwierdzenie wykonania przelewu. SMSy warto też wykorzystać gdy chcemy przeprowadzić bardzo efektywną kampanię marketingową. Wysoki wskaźnik otwieralności oraz CTR dadzą gwarancję skuteczności.
Jakie komunikaty wysyłać e-mailem?
E-maile mogą służyć jako solidny fundament do komunikacji z klientami. Przez ich niską cenę warto wysyłać dużo różnego rodzaju wiadomości od podstawowych e-maili transakcyjnych po masowe kampanie marketingowe i newslettery. Mimo, że e-maile są mniej efektywne od SMSów warto z nich korzystać ze względu na niską cenę i ogromny zasięg. Istotnym czynnikiem jest również fakt, iż odbiorcy chętniej dzielą się swoim adresem e-mail, niż numerem telefonu.
Podsumowanie
Ani SMSy ani e-maile nie są idealnym kanałem komunikacji. Perfekcje możemy osiągnąć wtedy, gdy wysyła się oba rodzaje wiadomości jednocześnie. Zapoznaj się bliżej z emailami na EmailLabs.pl oraz z SMSami na SMSLabs.pl i przetestuj oba rozwiązania. Aby uzyskać bezpłatny dostęp do obu usług, wystarczy założyć konto w jednej z nich.
Pozdrawiamy,
Zespół EmailLabs i SMSLabs.pl
*Dane nie są danymi statystycznymi systemu SMSLabs. Źródło: http://marketingmobilny.pl/skutecznosc-sms-jako-narzedzia-marketingu/
**Dane nie są danymi statystycznymi systemu EmailLabs. Dane dla wiadomości e-mail marketingowych. Źródło: http://marketingmobilny.pl/skutecznosc-sms-jako-narzedzia-marketingu/