Co daje nam komunikacja SMS?
Technologia SMS, pomimo tego, że liczy już ponad 25 lat, nadal cechuje się wysoką skutecznością. To kanał posiadający najwyższy open rate, a także skuteczność dostarczenia. Dlaczego więc warto wykorzystywać go w swoim biznesie?
Natychmiastowe dostarczenie
Krótkie wiadomości tekstowe docierają na telefony użytkowników praktycznie natychmiast, a jednocześnie są bardzo szybko otwierane i odczytywane. Aby je zobaczyć, nie potrzebujemy przecież dostępu do internetu, a w dzisiejszych czasach można odczytywać je nawet na smartwatchu.
To bardzo szybki sposób na przekazywanie danych lo gowania, np. wysyłania SMS-ów z hasłem lub linkiem aktywacyjnym przy zakładaniu konta. Poza tym SMS na swojej drodze nie trafi do ofert, spamu czy innych zakładek, a powiadomienie o nim bezpośrednio pojawi się na urządzeniu użytkownika niezależnie od modelu czy rodzaju oprogramowania.
Pewność dostarczenia
Co ważniejsze SMS jest zawsze dostarczany, ponieważ nie ma problemu z blokowaniem wiadomości przez różnego rodzaju filtry antyspamowe, firewalle czy inne zabezpieczenia. Kolejną istotną zaletą jest brak black i grey listingów, które pojawiają się w przypadku dystrybucji e-mail.
To niezwykle ważne szczególnie w kontekście dostarczania wiadomości transakcyjnych takich jak piny, hasła czy linki autoryzacyjne. Mamy niemal stuprocentową pewność, że SMS dotarł do właściciela numeru telefonu, a ten automatycznie go odczyta.
Wysoki współczynnik otwarć
Badania Mobilesquared mówią, że 90% wiadomości SMS odczytywanych jest w pierwsze 3 minuty. Średni czas odczytu to jednak 90 sekund, gdzie przy wiadomościach e-mail mamy do czynienia z 90-minutowym średnim czasem odbioru korespondencji. Co jednoznacznie wskazuje na przewagę SMS.
Taki współczynnik pozytywnie przekłada się na skuteczność wysyłanych kampanii marketingowych. Mimo wszystko komunikacja SMS jest wciąż mocno pomijania przy identyfikowaniu użytkownika w trakcie rejestracji. Dziś głównie wykorzystywana jest do tego celu w branży finansowej i bankowej. Jednak ilość ataków phishingowych na e-maile coraz częściej skłania posiadaczy e-commerce do stosowania dwustopniowego uwierzytelnienia konta w ramach poprawy skuteczności i bezpieczeństwa użytkownika.
Znacznie wyższa konwersja
Współczynnik konwersji z wiadomości SMS utrzymuje się na poziomie 30-40% i jest porównywalny do wyników stosowanych w marketingu za pomocą Facebook Messenger. Co ciekawe, użytkownicy znacznie chętniej i częściej klikają w zamieszczone w SMS-ie linki prowadzące do odpowiedniej strony.
Konwersja z wiadomości transakcyjnych (SMS z potwierdzeniem i autoryzacjami) potrafi sięgać nawet 95%, ponieważ to SMS-y zamówione, na które użytkownik oczekuje.
Wysyłanie SMS-ów z ważnymi danymi wciąż nie zyskało tak wielkiej popularności, a jest zdecydowanie jedną z najskuteczniejszych form komunikacji. Co ważniejsze, wdrożenie systemu jest bardzo prostym i stosunkowo tanim sposobem na podniesienie skuteczności działania.
Warto wybierać systemy bezpieczne i dostosowane do odpowiednich działań, czy to marketingowych, czy transakcyjnych. Posiadając własny system do wysyłki, skorzystaj z możliwości wygodnego i intuicyjnego API.
